sâmbătă, 18 februarie 2017

Pui cu legume si orez in stil chinezesc


Una din retele noastre preferate, o adaptare a mancarii chinezesti.
Am folosit:
1 piept mare de pui aproximativ 500g
2 cepe (una alba si una rosie)
1 ardei rosu
1 ardei verde
3 catei usturoi
1 bucata ghimbir de 2 cm
1 ardei iute
2 morcovi
sos de soia dupa gust
1 lingura sos de rosii
1 lingura miere sau zahar
piper macinat
susan
2 codite ceapa verde
ulei pt prajit
1/2 pahar apa
1 lingurita amidon

Pt orez:
150g orez
500ml apa
3 linguri ulei masline
sare, piper
1 ceapa mica

Am spalat orezul si l-am pus la inmuiat in apa.
Am tocat feliute legumele si pieptul de pui. Fasiile de pui le-am pus intr-un castron, am adaugat sos de soia si piper si am amestecat. Le-am lasat 20 minute.
Usturoiul si ghimbirul le-am ras pe razatoarea mica. Ardeiul iute l-am crestat in 2 si am scos semintele, eu l-am lasat intreg pt ca l-am scos la final. Dupa preferinte se pot pune mai multi ardei iuti sau sos tabasco.
Intr-un tigaie wok am pus 3 -4 linguri ulei, am adaugat 2 linguri susan si l-am prajit 30 secunde la foc mic, am adaugat fasiile de pui impreuna cu sosul de soia. Am tinut pe foc mic 7-8 minute pana s-a patruns puiul, apoi l-am scos pe o fafurie.


Dupa ce am scos puiul, am adaugat din nou putin ulei, apoi ghimbirul, usturoiul si ardeiul iute, am lasat 1 minut, am adaugat morcovii si am lasat pe foc mic 5 minute, amestecand din cand in cand, apoi am adaugat ceapa, iar am lasat cateva minute, apoi ardeiul, iar am lasat cateva minute.


La final am adaugat puiul prajit inainte, 2-3 linguri sos de soia, sosul de rosii, mierea si apa. Am lasat cateva minute sa fierba apoi am adaugat amidonul desfacut cu putina apa. Am lasat inca 1 minut pe foc, am adaugat inca o lingura susan si ceapa verde tocata marunt.


Pt orez am pus uleiul de masline intr-o cratita, am adaugat ceapa tocata marunt, apoi orezul inmuiat, sare, piper dupa gust si apa. Am lasat sa fiarba 20 minute la foc mic, amestecand din cand in cand.
Se serveste fierbinte .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu