vineri, 3 ianuarie 2014

Foi cu mac si lamaie

Am folosit:
Pt foi
1 ou
150g zahar
160g unt sau untura
200ml lapte
500g faina
1 praf de copt
coaja de lamaie
100g mac
Pt crema
3 galbenusuri
1 lingura amidon
250ml lapte
200g zahar
2-3 linguri zeama de lamaie
300ml frisca lichida
10g gelatina hidratata in 2-3 linguri apa
Pt glazura
1 albus
150g zahar pudra
1 lingura zeama de lamaie

Pt foi, am amestecat oul cu zahar, am adaugat untul moale, laptele, apoi faina amestecata cu praf de copt si coaja rasa de lamaie. Am impartit aluatul 2, intr-o parte am pus macul si am framantat din nou. Am impartit fiecare bucata in 2, au rezultat 2 foi cu mac si 2 foi simple. Le-am copt pe dosul tavii aproximativ 10 minute, pana s-au rumenit.

Pt crema am amestecat galbenusurile cu zahar, am adaugat amidonul si laptele. Am fiert compozitia pana s-a ingrosat putin. Am lasat-o la racit, apoi am adaugat zeama de lamaie dupa gust, gelatina topita si frisca batuta. Am pus crema intre foi si am lasat prajitura la rece.


Pt glazura, am batut albusul spuma, am adaugat zaharul cate putin si zeama de lamaie. Dupa ce am portionat prajitura, am turnat deasupra glazura de albus.

4 comentarii: