duminică, 8 decembrie 2013

Prajitura Carpati


O prajitura veche, dar foarte buna.
Am folosit:
Pt foi:
200g zahar
250ml ulei
250ml lapte
10g praf de copt
2 oua
aproximativ 800-900g faina
Pt crema:
800g zahar
200g faina
1,5l lapte
400g unt
esenta de rom

fulgi de cocos

Pt foi, am amestecat ouale cu zahar, am adaugat uleiul, laptele, apoi faina cernuta, amestecata cu praf de copt. Am impratit aluatul in 10 bucati, am copt 10 foi pe dosul tavii.


Pt crema, am caramelizat zaharul, am adaugat 500ml lapte si am lasat sa fiarba pana s-a topit caramelul. Separat am amestecat faina cu restul de lapte si am adaugat-o peste crema. Am fiert pana s-a ingrosat putin. In crema fierbinte am adaugat untul taiat cubulete si romul. Am amestecat bine.
Am uns foile cu crema calda, desupra am pus o greutate si am dat prajitura la rece peste noapte. Restul de crema se pastreaza la rece pt uns foile.


A doua zi, am impartit prajitura in 4 felii de aproximativ 8-10 cm fiecare. Am pus calupurile la congelator pt 10-15 minute, se intaresc si se taie mult mai usor. Fiecare bucata am taiat-o in 2 pe diagonala...


Am ridicat cele 2 bucati in picioare formand un triunghi, cu foile pe verticala si le-am lipit cu crema ramasa. Deasupra am presarat fulgi de cocos.


Pt ornat se poate folosi crema sau glazura de ciocolata.

2 comentarii:

  1. Tare mi-a placut prajitura asta in copilarie dar mi se pare prea mult de lucru, acum salivez la amintirea gustului din copilarie, mersi de postare :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu drag, sa sti ca nu e chiar asa greu. Am 2 tavi de aceiasi marime, pentru foi si a mers chiar foarte repede.

    RăspundețiȘtergere