sâmbătă, 10 martie 2012

Gogosi cu crema de portocale

Am folosit...
Pt aluat:
25g drojdie
250ml lapte
4 linguri zahar
2 linguri unt topit
2 oua
550g faina
vanilie
coaja rasa de portocala
Pt umplutura:
200ml suc de portocale
2 linguri amidon
1 ou
2 linguri zahar

Pt aluat am dizolvat drojdia in putin lapte caldut, am adaugat o lingura de zahar si o lingura de faina si am lasat la dospit aproximativ 15 min, apoi am adaugat restul de lapte, untul topit (dar nu fierbinte), cele doua oua batute putin, zaharul, faina si aromele.
Am framantat un aluat moale si nelipicios, pe care l-am lasat la dospit.

Cat a dospit aluatul, am pregatit umplutura. Am amestecat oul cu amidon, am adaugat sucul de portocala si zaharul. Am pus pe foc mic pana s-a ingrosat, apoi am lasat la racit.

Am intins aluatul intr-o foaie de aproximativ 3 mm, am decupat cerculete. Pe jumatate din cerculete am pus umplutura si am acoperit cu un alt cerculet.

Marginile le-am pensulat cu putina apa sa nu am surprize la prajit.

Am prajit gogosii in ulei incins pe ambele parti, pana s-au rumenit, apoi i-am pudrat cu zahar.

6 comentarii:

  1. Ce fain arata , nu am mai facut de mult gogosi si nu am incercat niciodata sa-i umplu cu ceva .

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow...........grozav de bune trebuie sa fie.
    O primavara cu soare pe cer si in suflet!
    Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Hmmm ce bine arata nu am mancat gogosi de o gramada de vreme :) am sa iau 2-3 pe dimineata langa o ceasca de ceai! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ador portocalele,asa ca servesc si eu o gogosica.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu astea m-ai dat gata! Toata ziua mi-a stat mintea la ele! Musai sa le fac si eu! Te pup

    RăspundețiȘtergere