luni, 19 octombrie 2009

Peltea de gutui



Am vazut o reteta de peltea pe blogul Cristinei , am cautat gutui si am facut si eu, dar dupa o alta reteta.

Reteta mea suna cam asa:
Ingrediente:
1kg gutui
1kg zahar
1 cana de apa
zeama de la o lamaie

Am spalat gutuile si le-am taiat in 4. Le-am pus intr-o oala cu tot cu coaja si casuta cu seminte (contin multa pectina si ajuta pelteaua sa se intareasca). Am adaugat apa cat sa le acopere si am fiert aproximativ o ora.



Am curatat gutuile de seminte si cotor si le-am pasat.



Zeama in care au fiert am strecurat-o si am adaugat-o peste gutuile pasate, apoi zaharul si am dat la fiert inca 30 minute.



Cu 10 minute inainte sa sting focul am pus si zeama de lamaie.

3 comentarii:

  1. Bravos mai... ma gandeam ca esti la bucatarie, prea nu ne-am "vazut" azi deloc la taifas :P
    Super reteta de peltea si apropo de peltea... si mami meu facea din petale de trandafiri :D
    Te pup...

    RăspundețiȘtergere
  2. Super! Am si eu 2 gutui in gradina care sunt plini si am sa incerc si eu reteta ta, e interesanta.

    RăspundețiȘtergere